طبق گزارش IGN، فیل اسپنسر، مدیرعامل بخش بازیهای مایکروسافت، در تاریخ ۱۲ سپتامبر در یادداشتی به کارکنان اعلام کرد که این تصمیم با هدف “سازماندهی کسبوکار برای موفقیت بلندمدت” اتخاذ شده و بیشتر کارکنان بخشهای شرکتی و پشتیبانی را تحت تأثیر قرار میدهد. اسپنسر اظهار داشت که طی سال گذشته تلاش شده تا در هنگام پذیرش تیمهای جدید، از ایجاد اختلالات جلوگیری شود و به آنها کمک شود که بهترین عملکرد خود را ارائه دهند. او افزود که برای همراستاسازی ساختار تیم پس از تصاحبها و مدیریت کسبوکار، حدود ۶۵۰ نقش در بخش بازیهای مایکروسافت حذف شدهاند که بیشتر این نقشها شامل عملکردهای شرکتی و پشتیبانی هستند.
اسپنسر همچنین اذعان داشت که این خبر دشوار است و مایکروسافت عمیقاً از کارکنانی که تحت تأثیر این تصمیم قرار گرفتهاند، قدردانی میکند. برای کارکنان در ایالات متحده، بستههای خروج شامل پاداش، خدمات بهداشتی اضافی و کمکهای کاری ارائه خواهد شد و در کشورهای دیگر، بستههای حمایتی بر اساس محل اقامت متفاوت خواهد بود.
او همچنین توضیح داد که تغییرات دیگری در تیمها رخ خواهد داد زیرا آنها نیاز به سازگاری با اولویتهای جدید و مدیریت چرخه عمر و عملکرد بازیها دارند، اما تأیید کرد که هیچ بازی، دستگاه یا تجربهای لغو نخواهد شد و هیچ استودیویی بسته نخواهد شد.
با این تغییرات، تیمها و منابع شرکتی و پشتیبانی برای رشد پایدار در آینده همراستا شده و میتوانند بهطور بهتری از تیمهای استودیو و واحدهای تجاری پشتیبانی کنند. اسپنسر همچنین افزود که این روز، روزی چالشبرانگیز است، اما تیمها در این شرایط سخت همواره از یکدیگر حمایت کرده و با مهربانی و همکاری کار خود را ادامه دادهاند.
او در ادامه از کارکنان برای درک و حمایتشان تشکر کرد و از آنها خواست تا همچنان به همکاری و احترام به یکدیگر ادامه دهند.
اوایل امسال، مایکروسافت ۱۹۰۰ نفر از کارکنان خود در تیمهای ایکسباکس، اکتیویژن بلیزارد و زنیمکس را اخراج کرده بود تا پس از خرید ۶۹ میلیارد دلاری اکتیویژن بلیزارد در سال گذشته، روی بهترین فرصتهای رشد تمرکز کند. علاوه بر این، مایکروسافت تعدادی از استودیوهای بازیسازی خود از جمله Tango Gameworks و Arkane Austin را تعطیل کرده بود.
اخبار روز تکنولوژی در سایت کافی نت